Małżeństwo

Na spisanie protokołu przedślubnego należy umówić się ok. 3 miesiące przed planowanym ślubem. Aby spisać go w naszej parafii, narzeczony lub narzeczona muszą faktycznie mieszkać na jej terenie (nie chodzi o zameldowanie!). Narzeczeni, którzy mieszkają za granicą, spisują protokół wobec miejscowego duszpasterza, który przez pośrednictwo Kurii przekazuje go do naszej archidiecezji, a stamtąd odbiera go proboszcz parafii.

 

Dokumenty potrzebne do zawarcia sakramentu małżeństwa (ślub konkordatowy):

 

  1. Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości np. paszport.
  2. Świadectwo chrztu do zawarcia sakramentu małżeństwa (ważne sześć miesięcy od daty wystawienia). Świadectwa chrztu nie potrzebują osoby ochrzczone i bierzmowane w naszej parafii.
  3. Świadectwo ukończenia nauki religii w zakresie szkoły ponadgimnazjalnej (średniej).
  4. Dyplom, zaświadczenie studium przedmałżeńskiego.
  5. Zaświadczenie ukończenia nauk przedślubnych.
  6. Zaświadczenie z dnia skupienia dla narzeczonych (w II niedzielę marca, czerwca, września i grudnia o godz. 14.00 w kościele św. Rodziny w Piekarach Śląskich ul.Konstytucji 3 Maja 36).
  7. Zaświadczenie z USC stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa (ważne trzy miesiące od daty wystawienia).
    * Odpis skrócony aktu małżeństwa z USC, gdy został wcześniej zawarty ślub cywilny.
  8. Protokół spisujemy po zgromadzeniu wszystkich dokumentów na trzy miesiące przed datą ślubu po uprzednim ustaleniu terminu spotkania z księdzem.
  9. Narzeczeni w dniu spisywania protokołu rozmów kanoniczno-duszpasterskich przedstawiają dane osobowe świadków zawarcia małżeństwa.
    * o zmianie świadków ślubu, prosimy jak najszybciej poinformować kancelarię parafialną.
  • Świadkowie w dniu zawierania ślubu przychodzą 10 minut przed rozpoczęciem obrzędu sakramentu małżeństwa (przed Mszą Święta) do zakrystii kościoła z dokumentem tożsamości: dowodem osobistym lub paszportem.

 

Zasady przetwarzania danych

Dotyczące danych z formularza wysyłanych ze strony.

Dane z powyższego formularza będą przetwarzane przez naszą firmę jedynie w celu odpowiedzi na kontakt w okresie niezbędnym na procedowanie przekazanej sprawy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Każda osoba posiada prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania i usunięcia oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec niewłaściwego przetwarzania. W przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania każdy posiada prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Parafia Najświętszego Serca Pana Jezusa, siedziba: Chorzów, Długa 32.